woensdag 16 november 2016

Het boeren leven

Tsja als je goed kijkt dan zie je hier en daar sneeuw. Want ik vond dit een prent waar ik heel moeilijk kon vaststellen in welk jaargetijde het is. Ok geen bladeren aan de bomen, leek me winter. Vogelhuisjes, ja ook winter. En waar de melk op wordt vervoerd lijkt een slede die door de sneeuw gaat dus ook winter. Maar de mannen hebben niet dikke jassen aan dus ....?? Mijn fantasie dan er maar op losgelaten, een beetje winter. Hier en daar is het wit, met Rembrandt softpastels gekleurd. Bergen niet een ook het dak is niet wit, schoorsteen zal het wel warm houden.

En de afbeelding op zich. Vroeger werd zo de melk gehaald, ja dat weet ik nog heel goed. Ook ging ik met mijn moeder naar de boer om melk: Heerlijke melk was dat, heel anders dan uit een fles of pak. Maar goed dat was vroeger, heel lang geleden dus.....haha.
Prent komt uit het boek: Country Scenes, van Creative Heaven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten